CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 26, 2010

::cerita cinta imah razak::

Tersebut al-kisah 2 insan bercinta... yang lelaki tu nama Razak, yang pompuan tu nama Fatimah. Razak ni panggil Fatimah ni sebagai 'imah' je (nak kasi nampak manje le tuh). Imah ni lak panggil razak ni 'abang' je cos diorang ni dah close, lagi pun razak ni lagi tua drpd imah 4 tahun. Entah macam mana, diorang ni kena berpisah dlm jangka masa 3 tahun. Razak tu kena gi UK . lama gak tuh... Imah ni kesepian le kat malaysia.

Bila dah pisah lama jugak.. kendian Imah boring dok umah sorang ...Ada lak mamat yg bernama Kamarul dtg jumpa Imah. mula2 Imah dgn Kamarul ni kawan je, Kamarul ajak gi shopping, gi makan satay kajang, gi bowling. Entah macam mana, hati Imah ni dah terpaut lak kat Kamarul nih... maka hilang la bayang2 Razak drpd hati Imah..

Setelah genap 3 tahun.. Razak pun pulang ke Malaysia. Beria2 le mamat nih nak jumpa Imah. belum sempat nak call Imah, Razak ternampak Imah dgn kamarul tengah date kat tengah2 town. maka berderai le jiwa raga Razak.. sedih je mamat tuh... tak lalu makan. at the same time.. Imah dok jalan2... sembang le dgn kawan2 dia.. ntah camna dia dpt tahu Kamarul tu laki org. Imah pun frust..cuba nak kembali kepada Razak. Masa tu dia lom tau lagi Razak ni dah balik Malaysia.

Razak pun memberanikan diri dia... jumpa Imah. dia gi le rumah Imah. muka Razak masam je.. Imah tanya le apasal masam. Razak cakap.."susah lah.. aku dah tau apa yang ko buat masa sepeninggalanku" Imah terperanjat... "err bila masa lak nih.. aku setia apa..." kata Imah razak berkata... tersedu2.. " Aku sudah tau perhubunganmu dgn dgn Kamarul ..." Imah terdiam... "tamat lah hubungan kita disini sahaja ..." tambah Razak. Razak amik gitar kapuk yg dibeli drpd UK tu...seraya berkata " dengarlah lagu ini..., khas untuk mu..." Razak start nyanyi sambil menatap wajah sedih Imah yg sedang menangis...

I can tell by your eyes
That you've probably been crying forever
And the stars in the sky
Don't mean nothing to you
They're a mirror
I don't wanna talk about it
How you broke my heart
If I stay here just a little bit longer
If I stay here won't you listen
To my heart, ohhh, my heart

Imah terdiam... masih menangis....Razak sambung...

If I stand all alone
Will the shadows hide the colours of my heart
Blue for the fears
Black for the night's fears
The stars in the sky
Don't mean nothing to you
They're a mirror

I don't wanna talk about it
How you broke my heart
If I stay here just a little bit longer
If I stay here won't you listen
To my heart, ohhh, my heart

"Suara Razak terus mendayu2....

"My heart, oh my heart, this old heart........."
"I don't wanna to talk about it, how you broke my heart.
But if I stay here just a little bit longer,
if I stay here, won't you listen
to my heart, oh, my heart? My heart, oh, my heart!"

Razak ulangi phrase yg sama....Imah terdiam...walaupun air mata masih mengalir...

"My heart, oh my heart, this old heart........."
"I don't wanna to talk about it, how you broke my heart.
But if I stay here just a little bit longer,
if I stay here, won't you listen to my heart, oh, my heart?
My heart, oh, my heart!"

Setelah tamat lagu yang dinyanyikan oleh Razak untuk imah itu... tiba2 mulut Imah berkata ... " abang, Imah nak beritahu abang sesuatu" "katakan lah duhai Imah" jawap Razak dengan suara perlahan... " err... err..." kata Imah dlm keadaan bersalah..."katakan lah .. katakan lah Imah.. abang sanggup terima..." tambah Razak...perlahan2.. Imah berkata:

"Abang..."
"Sebenarnya... Imah tak paham bahasa Inggeris..."


suke suki: tibe2x terigat la kt ex-bf ..huhu..dy suke nyayi kn tokaq setiap mlm.. huhu..kadg2x..aq tido jerk n nyayi la dy sowg2x dgn semgtnyer..hehehe..lau ingt2x klakr lak..huhu..sku

.::dilema seorang doktor::.




"doktor yg konfius"..huhuhu....




Seorang lelaki yang kebetulan seorang doktor muda, merasa tidak selesa dengan apa yang telah berlaku.

Ia pulang ke rumah dengan wajah muram. Setibanya di rumah, ia merebahkan diri di katil dan fikirannya mula melayang.

Lalu ia mendengar suara dalam kepalanya berkata,

“Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim dengan pesakit terjadi di mana-mana. Jadi kamu tidak perlu merasa bimbang.”

Doktor tersebut cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi.

Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya,

“Tak perlu bimbang,orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan seksual antara doktor dan pesakitnya.”

Lelaki itu mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih…

Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata,

“Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan…”


suke suki: mase kecik dulu, cita-cita sayer adalah menjdi dotor.huhu...haha..ada hati n aq nie..ne xnye nk jd doktor tp dlm kels BIO tdo je..hehe..tp xpe lah....skunk aq bakal menjadi seorang guru math yg berjaya..hehe..wish me luck k..hehe..(^o^)..

Sunday, April 25, 2010

60 petua mencari pasangan oleh Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah

1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.

3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.
4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.

5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.

6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.

8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.

9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.

10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.

11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).

14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.

21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.

22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.

23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.

24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan. perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.

25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.

26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.

27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.

28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.

29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang anda sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.

30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.

31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.

32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.

33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap anda. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.

34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa – sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.

35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan – tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.

36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang anda mempunyai ciri-ciri tersebut.

37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.

38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.

39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.

40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.

41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda.

42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan anda yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.

43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.

44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap anda.

45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan keseronokan anda dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.

46. Cari keunikan, kelucuan atau ‘kegilaan’ bakal pasangan anda. Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.

47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.

48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.

49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman – bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.

50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.

51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.

52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.

53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.

54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.

55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.

56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.

57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.

58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya Kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.

59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya Kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.

60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.

Saturday, April 24, 2010

::: ApaBila WaniTa meNanGiS:::




Ketika Seorang Wanita Menangis Di Hadapanmu
Itu bererti dia tak dapat menahannya lagi.


Jika kamu memegang tangannya saat dia menangis,
Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.

Jika kamu MEMBIARKANNYA PERGI,
Dia tidak akan pernah kembali lagi menjadi dirinya yang dulu.
Selamanya-lamanya.

Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
KECUALI didepan orang yang AMAT dia sayangi kerana dia akan menjadi lemah.


Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
Hanya jika dia SANGAT menyayangimu, Dia akan menurunkan rasa egoisnya.

Lelaki, jika seorang wanita pernah menangis karena mu,
TOLONG pegang tangannya dengan rasa pengertian.
Dia adalah orang yang akan TETAP BERSAMAMU sepanjang hidupmu.

Lelaki, jika seorang wanita menangis keranamu.
TOLONG JANGAN MENYIA-NYIAKANNYA.
Mungkin kerana KEPUTUSANMU, kau bakal merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, Saat dia menangis keranamu,
Lihatlah matanya….
Dapatkah kau lihat dan RASAKAN SAKIT yang dirasakannya?

Pikirkanlaah….
Wanita mana lagikah yang akan menangis dengan murni, penuh rasa sayang,
DIDEPANMU dan keranamu…. ..

Dia menangis BUKAN karena dia lemah
Dia menangis bukan karena dia menginginkan simpati atau rasa kasihan

Dia menangis,
Kerana menangis dengan diam-diam
tidaklah memungkinkan lagi.

Lelaki
PIKIRKANLAH tentang hal itu

Jika seorang wanita menangisi hatinya untukmu,
Dan semuanya kerana dirimu.

Inilah waktunya untuk melihat apa yang telah kau lakukan untuknya,
Hanya kau yang tahu jawabannya.. ..

Pertimbangkanlah

Kerana suatu hari nanti
Mungkin akan TERLAMBAT UNTUK MENYESAL,

Mungkin akan terlambat untuk bilang ‘MAAF’!!

Siti Nurhaliza - Selawat

Siti Nurhaliza - Asma Ul Husna

Siti Nurhaliza - Ya Rasullulah

Friday, April 23, 2010

.: semoga rohnya dicucuri rahmat::.

sedihnya hari nie...
tadi dpt mesej dari no yg memg sgt dikenali...
name dy firdaus...dy dak kluang.....
dy nie la owg yg slalu wat aq happy n kadg2x gerammm.....
kowg jgn salh sangka ,he not my bf but fwenz only....
dy happy go lucky n slalu wat aq happpy.....
tapi hari nie...aq dpt satu berita tergempar, akak dy hantr mesj kt aq....
dy kate daus dh meninggal, excident kt taman intan mlm td kol 1pagi........
*
*
aq x cayer mula2xnyer..so aq pown tepon ..then mak dy yg angkat..dgn nada sendu dy ckp daus x ad...aq rase mcm nk rebah time 2...
air mater aq laju je kuar
aq pown xthu knp
*
*
patutlah mlm tadi hujan lebat, aq rase len mcm,,tp aq wat dek jerk...
dulu mase arwah mak n ayah meninggal pown mcm 2 gak, ada hujan lebat...
Ya Allah cedihnya...knp lah semua yg rapat dgn aq pergi sowg2x...
mula2x mak aq..then setahun kemudian ayah plak...lepas setahun kini daus pulak...
aq nie ad bawak malang ke kt owg yg syg aq...
cdh larr....aq hilg pemberi semangat aq yg setia....dy paham aq...
gonjol n mcm2x g... mesti kowg terpikir2x knp aq cdh kn...
lau kowg nk thu dulu dy pernh luahkn pasaan kt aq..about 3 years ago r..
tp aq dh reject dy awal2x coz waktu 2 aq tgu someone......
tp dy still x pernh putus asa even kena reject....
aq respect dy sesangat,dy memg bek dgn aq taw...
dy xpernh jemu bg aq semgt...
tp lately..dlm bulan nie dy selalu wat ayat cedih kt aq...
dy slalu ckp yg dy hidup xlama...
aq pown marh la dy...
aq ckp jgn men2x dgn nyawa nie taw.....
tapi dy ckp dy serius...aq pown x thu..
aq wat dek je r...
skunk aq rase bersalah kt dy...
aq membuatkan dy menunggu...aq mcm permainkan isi hati dy...
knp ek aq mcm nie...aq memg x berniat k wat dy mcm 2...
ati aq memg xble terima dy sebgai bf aq..
aq anggap dy kwn n adik( umur dy muda setahun dri aq)..
tapi lau dy xad msj aq..aq rase sunyi..
coz dy slalu ad idea nk wat aq happy...
dy thu sikap aq...
dy thu aq benci kesunyian...
tp knp dy still nk tgalkan aq gak...
knp!!!!!!!!!!!!!
tp aq xble mcm nie...
aq harus terima hakikat..
Qadaq n Qadar ditgn Tuhan,....
kiter sebgai hamba harus tabah menghadapi...
** semoga roh mohamad firdaus dicucuri rahmat & ditempatkan di kalangan owg2x beriman & beramal soleh**
salam TAkziah untuk keluarga arwah...
(untul Arwah maapkan sayer eh awk, sayer bnyk wat dosa kt awk)
AL-FATIHAH untuk arwah

Tuesday, April 20, 2010

.:: Biler nk Exam::.

kenapa la aq makin malas nie...
asal belajar je nk tido..lagi2x CTU...
MyEm0.Com
kenapa ek...aq mengantuk...why2x..
owg len k jerk....aiyoooo parah tol r mater aq nie..
MyEm0.Com
.....
**
aq kene cari ubat penawar sakit malas aq nie..
MyEm0.Com
ne adalah tarian untuk halau semua hantu2x malas....
MyEm0.Com
sok dh start exam...what should i do...!!!!!
erm,,, ape ek..tibe2x mcm mangat lak....
apr ek????
MyEm0.Com
1. slip exAM
2.KAD MATRIK
3.KAD PENGENALAN( perlu kew nie???)
4. ilmu...(wah nervous lar...ilmu aq mcm kurg jerk)
MyEm0.Com
xpe2x..dina sbr k..
kow leh wat punyer..
aja2x fighting..!!!!!
hehe
MyEm0.Com
anyway...to all my frends wish me luck k...
(^O^)

Friday, April 16, 2010

TEnsiOn

tensionnyer.........
waaaaaaaaaaaaaaargh pe ek korg raser biler kwn sndri xsuker dgn gurauan korg then dy delete komen korg...
cdh sgt2x taw...salah ke aq nk pgl dy atok( pgilan dy oleh rakan2x ku)..
aq juz nk bergurau...dak len pgl ok jerk..npe aq dy marh!!!!!!!!!
cedih SGT2X....DY ingt aq x kecik ati kew..
cm dy xthu ne gurauan...xkesah r...pasnie aq xnk tegur dy...xnk komen dy..pape r..malz r dh nk layan...lau ble aq nk delete namer dy dri FB..tp aq xkn buat dy member aq jugak....
geram ..nk thu pe dy dy kater kt aq..."wei bajet ak ske kne pggl org tue r?pkir r sket...adoiyai"
teraser hati giler taw...dy ingat dy sowg je ke kene gelar mcm2x....
aq nie dak2x ne pgil aq NENEK..k jer..coz aq thu dyowg nk bergurau...
knp beb..knp teruk sangat ke aq nie........
ala lau dy x suker jd kwn aq..g thu awal2x...aq paham kot...aq lebih rela x ad kawn dri ad kawn yg x sudi kwn dgn aq......
*
*
benci lepas bace mesej yg di bg tue...terus x ad mod nk study......
sebab terpikir2x jerk...air mater x yah ckp r....dh nk menitik dh nie..tahan jerk.....nsib bek member ad kt sebelah nie..lau x dh nagis dh...
NTAH r nk ckp aq ne GEMBENG ( bahase owg jawe yg bermksd kuat nangis: walaupun aq bukn owg jawa..hehe) ....aq bukan gembeng cume DALAM ATI ADA TAMAN...
*
*
*
aq syg kawan2x aq.tp once dy wat aq cm2...aq stiil ble timer dyowg..
tp mgkin x seperti dahulu ( ayat novel)...
anyway ..paper pown aq kene cuber lupekn rase kekesalan ini secepat mungkin....
so that aq ble focus kt stdy...
sok ada ujian HAFAZAN....hopefully dpt bacer dgn lancar....
n hati aq tenang ketika menjawabnyer...
pas2 dpt focus kt exam nie..so that dpt tebus kekesalan lalu..
CHAYOOK2X!!!!!!...

Wednesday, April 14, 2010

..:: Aku ADA PasaGAN hIDUp::..

bila seronok aku cari...pasanganku


Bila sedih, aku cari....MAK


Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku


Bila gagal, aku ceritakan pada....MAK


Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku


Bila berduka, aku peluk erat....EMAKKU


Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku


Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....MAK

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku


Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"


Selalu.. aku ingat pasanganku


Selalu.. MAK ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku


Entah bila... aku nak talipon MAK


Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku


Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk EMAK


RENUNGKANLAH !!!!!!!!!!!
*
*
*
*

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...


bolehkah kau kirim wang untuk MAK?


MAK bukan nak banyak...rm50 sebulan pun cukuplah".
*
*
*
*

Berderai air mata jika kita mendengarnya........
*
*
*
*
Tapi kalau MAK sudah tiada..........


MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan IBUNYA....


berapa ramai yang sanggup mencuci muntah IBUNYA.....


berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin IBUNYA.....


berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis IBUNYA.......


berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis IBUNYA....


berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga IBUNYA...


Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang
JENAZAH IBUNYA......