CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 27, 2011

Doa Nabi Yunus





" Tiada Tuhan melainkan Enkau (ya Allah) ! Maha Suci Engkau, Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri ". ( surah al-Anbiya, 21:87)


salam.kawan-kawan in merupakan doa Nabi Yunus bace ketika beliau ditelan oleh seekor ikan paus...even Beliau ditelan oleh ikan 2 kn..beliau still hidup g..kiter ble tgok betapa BESARNYA n Maha berkuasa kekuasaan ALLAH....

those yg tengah mengalami kesulitan..kowg amalkan lah bace doa nie yer...bacelah doa nie...sambil 2..kowg perhatikan sekali maksud dy n cube ambil iktibar darinya taw..........Amalkan doa nie..






Blogger Templates
Blogger Templates

Saturday, March 26, 2011

Syukur atas peluang yang diberi ini_____Amin

Bekunya air mata kerana kerasnya hati.....
Kerasnya hati kerana banyaknya dosa.......
Banyaknya dosa kerana lupenya mati.........
Lupanya mati kerana cintakan duniawi.......

ramai owg xsedar akan hal ini mari kiter semua fikirkan dan renungkan balik...pe yang dah kiter lakukan sepanjang kiter berada dimuka bumi.....jika ade yg menyakiti hati IBU BAPA, FAMILY, KAWAN-KAWAN, ORANG SEKELILING (xkire muda 2 tua), yg ISLAM @ bukan ISLAM..maka segeralah memohon kemaafan.....untuk IBU BAPA pulak..kowg hargailah dyowg selagi ada....sesungguh org yg still ader ibu bapa 2 beruntung taw......kowg akan mula terfikir akan kepentingan mereka biler mereka dh tiada..mcm aq nie lah..bila mak n ayah aq dh meninggal.....aq baru nak menyesal...hurm mak n ayah maafkan akak ya mak..akak bukan anak yang baik mana..tapi akak janji akan cube menjadi manusia yang berguna seperti mak n ayah harapkan..tue janji akak...akak akan jaga anak2x mak n ayah yang lain...2 janji akak jugak dengan mak n ayah...akak akan cube satukan semuanya dari pecah berderai...2 janji akak kat mak n ayah.....akan akak guna segala kudrat yg termampu nie tok protect anak mak n ayah yg len......akak janji........makkkkk n ayahhhh..rehatlahhh kat saner ye...semoga roh mak n ayahhh dicucuri rahmatNYA......



so memohon maaf sangatlah pentingggg..n sangat99+++++++ !!!!!!!!!!!! penting.......sebb bnyk manfaat yg akan kiter peroleh dari 3 perkataan ajaib itu (SAYA MINTAK MAAF)...antaranya:

1) Mencuci hati
- Kemaafan boleh menghilangkan rasa dendam dalam diri.

2) Tenangkan diri
- Fikiran akan menjadi lapang apabila rasa marah pada seseorang kita hapuskan dengan kemaafan.

3) Sembuhkan penyakit
- Memohon maaf dan memberi kemaafan kepada orang lain boleh menyembuhkan penyakit2 dihati.

4) Mencantikkan wajah.
- Wajah akan kelihatan jernih dan berseri sekiranya kita sentiasa memaafkan orang lain. Faktor2 kecantikan wajah adalah HATI, bila hati bersih..wajah akan bercahaya dan berseri. Jika hati mempunyai titik2 dendam dan marah, seri wajah tidak akan terpancar.

5) Doa makbul
- Doa orang yang pemaaf mudah dimakbulkan hajatnya.

6) Menarik hidayah Allah
- Bila hati bersih...insyaAllah hidayah Allah mudah masuk ke dalam hati. Banyakkan lah beristighfar, mohon keampunan, semoga diampunkan dosa2 kita oleh Allah. Bila dosa diampunkan, mudah lah hati yang lembut itu untuk menerima hidayah..insyaAllah..

k back to the entry, harinie aq hampir lemas n melemaskan anak orang..time 2..dlm kepala ni fikir Mati jerk.....nak mintak tolg suara pown x terkeluar...dlm kepala fikir..ya Allah banyak ldosa aq kat muke bumi...banyak orang sekeliling aq dh aq sakitkan hatinya.....aq tak mintak maaf lagi kat dyowg......aq ader kutuk n mengumpat owg sekeliling aq...aq x mintak maaf lagi...banyaknya dosa aq Ya Allah......aq self fish kekadang....aq suke sakat n skitkan hati kawan2x aq...aq sedih..aq x suke diri aq yg 2..tp aq xble nk control.....aq ckp x suke..tp aq sering melakukannya....aq xsedar....ya Allah aq bersyukur diatas peluang tok hidup lagi ini..aq akan cube memanfaatkannya sebaik mngkin.....selalulah MUHASABAH DIRI..sebb nie dapat membina diri anda kearah sudut positive.


kalau nak ukur berat pahala n dosa aq gune dacing LIBRA..rasenyer...berat dosa lg..hurmm..biler la nk berubah...niat nk berubah..tp niat aq x selari dgn kelakuan aq....aq pown x thu kenapa....aq nie ad double pesonaliti kew???? aishhhhhhh x mungkin kot...i2 dlm cite dragin ball adelah...dunia realiti aq x pasti......tp kejadian tadi kt Sungai Tekala memg sedikit sebanyak beri impact kt diri aq..baru aq sedar betapa besarnyer kekuasaan yang Maha Esa ...aq bersyukur sebb aq still diberi kesempatan untuk menginsafi diri nie....sekarang jalan yg bakal aq lalui terletak kt tapak tangan aq yg montel nie...


hurm...kowg sedar x...biler kowg sedang menginsafi diri nie kn..air mata mesti kuar kan......itu tandanya kiter masih belum terlambat lagi taw...kita masih diberi peluang tok mengubah diri kita ini...yang penting kiter usaha.....Allah suke hambanya yg berusaha....


“Ya Allah, berikanlah cinta-Mu kepadaku,
Jadikanlah orang yang mencintai-Mu mencintai aku
Dan jadikanlah aku mencintai segala sesuatu
yang membawa kepada kecintaan-Mu!”


p/s: tok my friends yng mengenali diri ini thanz sudi layan kerenah aq nie...aq nie bad temper kn2x.....[kowg angguk eh??? (T____T) ]...kite sedar 2...kiter minta maaf yer..tiaap kali kiter sakitkn hati kowg kn..kiter sedih sebenarnyer..rase diri ni x bergune n xad ati perot....thanz sudi kwn dgn kiter yer..,...jgn serik taw.....syg kowg..muahmuahuah10000000+++++++++++++++!!!!!!!!!!






suka-suki: jika kita mahu orang menerima teguran dari kiter..kiter mestilah sanggup n redha menerima teguran dari orang lain....




Blogger Templates
Blogger Templates

Friday, March 18, 2011

LIBRA vs RABIULAWAL

fuh penatnyer angkat tong gas nek rumah....nsb badan la tgah2x masak ble plak gas hbis......nsib bek ader hero..tq to hakim...kow la kawan aq dunia akhirat...huhu.....

ni la dy si hakim 2...so kowg lau jumpe dak nie..ble r mintak tolg dy belikan gas..hihi..gurau je kim jgn marah ...frenz forever beb...


...kowg ble byangkan gadis yg lemah lembut sepertiku mengangkat tong gas dri tgkat 1 ke 3.(xad la tinggi sgt sbnarnyer).....nsb bek ader adik manis iylia najwa n siteruna x manis hakim..huahuahua......yeah kiteowg memg hebat...huhu....
mcm nie r aq bwk td..besar tong pown samer ( 6.6)hehe..tipu....haha.....


k2x now back 2 entry...td 2 selingan jerk...lau jd cikgu kire set induksi ...

entry pasl LIBRA vs RABIULAWAL nie pasl bulan aq lahir la..hehe...
saje nk share kt kowg....(^0^)

libra (24 September - 23 Oktober)
Dia seorang yang seksi, tubuhnya agak menarik, pakaiannya agak kemas dan
sukakan kebersihan. Mungkin mempunyai bentuk badan sedikit kewanitaan
seperti bulu roma yang sedikit, atau bahu yang kecil. Dia tidak gemar
tangannya kotor, dia suka pekerjaan yang mempertingkatkan paras rupa orang
lain seperti mendandan rambut, pereka fesyen atau menjual barangan
kecantikan. Sikapnya terbuka, menyenangkan, suka bergaul dan ramai kawan.
Sopan dan simpati. Antara kelemahannya ialah dia sukar memutuskan sesuatu
yang tidak disukainya, ini mungkin mengakibatkan dia berkahwin dengan
pasangan yang tidak sesuai. Walaupun dia lelaki popular di kalangan
wanita, emosinya terkawal dan dia kelihatan seperti pasangan yang kurang
mengasihi. Pada mulanya wanita tertarik padanya kerana dia bertimbang rasa
dan berhati-hati, kemudian setelah beberapa lama, sikap itu tenggelam. Dia
biasanya adalah orang yang cermat dalam berbelanja tetapi agak boros pula
dari segi membeli baju, wangian, atau perabot. Dia membelanjakan banyak
wang untuk menarik perhatian orang yang dicintainya atau sesiapa yang
dianggap penting.

RabiulAwal
Perwatakannya baik, mungkin dia akan mendapat pangkat besar, menjadi orang
berpengaruh atau kaya tanpa diduga dalam pekerjaan, ramai yang
menyenanginya. Sifat negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya
keras, dan mudah marah.

hehehe..antara yg tertulis 2 ader gak yg betul sebenarnyer..huhu......kowg cari la sendiri k...

::::(^0^)::::


ni lak nak share pasl waktu kelahiran kiter...
pe lg pi la tgok surat beranak anda...

aq lahir 2.45pagi, 10/10/90, 20 rabiulawal..




1.Waktu Subuh
Seseorang yang dilahirkan dalam waktu subuh dipercayai mempunyai cita-cita yang tinggi dan kemahuan yang besar untuk dicapainya,
Dia akan mencapai kejayaan dalam semua usaha atau pekerjaan yang dilakukannya. Tegasnya seorang usahawan yang berjaya. Sudah tentu ianya amat menguntungkannya.
Justeru itu dia seorang bakal jutawan yang mempunyai harta yang banyak.





2.Waktu Mata Hari Naik
Seseroang yang dilahirkan pada waktu mata hari dipercayai seorang yang rajin bekerja atau berusaha, tanpa mengenal penat lelah.
Dan dia memperolehi hasil setakat apa yang diusahakannya itu. Inilah barangkali yang dikatakan “kalau secupak tak jadi segantang”.





3.Waktu Dhuha
Seseorang yang dilahirkan pada waktu Dhuha dikatakan tidak mempunyai peluang razeki yang luas. Dia terpaksa berusaha keras, membanting otak dan tenaga untuk mencari razeki. Segala pendapatan yang diperolehi adalah hasil daripada berpenat lelah dan bersusah payah.




4.Waktu Zohor
Seseorang yang dilahirkan pada waktu Zohor dipercayai seorang yang dihormati dan dimulai oleh orang-orang yang mengenalinya, dan orang-orang yang di sekelilingnya, termasuklah keluarganya yang memberi kemuliaan yang tinggi kepadanya.
Dia seorang yang mempunyai kedudukan yang tinggi darjat dan martabatnya.




5.Waktu Asar
Seseorang yang dilahirkan pada waktu Asar dipercayai mempunyai kedudukan yang lebih baik daripada ahli-ahli keluarganya yang lain, malah dipercayai mempunyai kedudukan yang lebih mulia daripada mereka.




6.Waktu Maghrib
Seseorang yang dilahirkan pada waktu mata hari sedang terbenam dipercayai seorang yang bakal mempunyai harta yang banyak. Dia seorang yang jutawan.
Dia seorang yang pemurah, tangannya sentiasa terbuka luas untuk menghulurkan tanpa teragak-agak.
Di samping itu, dia seorang pemaaf, yang mudah memberi maaf kepada orang lain tanpa menyimpan dendam.




7.Waktu Isa
Seseorang yang dilahirkan pada waktu Isa dipercayai seorang yang mempunyai hati yang suci dan mulia.
Dia tidak kedekut, malah seorang yang dermawan yang tidak keberatan untuk menghulurkan sumbangan dan bantuan.




***********8.Waktu Akhir Malam*************
Seseorang yang dilahirkan di waktu akhir malam dipercayai seorang insan yang beriman dan bertakwa. Dia seorang yang wara’, seorang ahli ibadat.
Justeru itu doanya berkat dan dikabulkan oleh Allah S.W.T.


lau bacer n bezakan dgn aq sungguh jauh kot...xpe...aq akan cube perbaiki diri aq...doakan yer kawan2x.....amin....


p/s: benda kat atas nie juz aq mek kt Google....betul atau x..kiter x tahu kesahihannyer..so jgn percayer sgt k.......

suka-suki: mkn sardin pown sedap kot...






Blogger Templates
Blogger Templates

Thursday, March 17, 2011

selamat tinggal kawan-DINA


wooooo...keboooommmm..mantap siot lagu nie..terbaek r zizan n DINA..ehem2x..korg jgn salh anggap pulak...bukn aq taw..nie DINA nadzir.......hahaha...kowg try r dgr this song...best gak layan......xsanggka si zizan pandai rapping..yooo yoooo wassuuuup...hihi...layan......



to allls my friends...jgn tinggalkan aq taw...aq syg kowg...huhu...tok yati, pika, miza,fiza, speck, nora missz u olls damn much..kehkeh....
tok kwn aq kt uitm plak.....sayangi la aq...haha..motif giler ayat...




i wish i will stay with u all forever,
miss u really much,
i promise will never forget u,
love u damn much,
muchi gracies for everythings.
(^0^)



this another song by zizan...tiber2x aq jd minat lak kt zizan...siyes r dy nie versatile r.hope sooo dy x jd seperti si raja lawak N****L...bukn name sebenr..hehehe..



suka-suki: sok nk g UPSI.....nk mandy ayak terjun..yeahhhhhhhh!!!!!! (^0^)




Blogger Templates
Blogger Templates

Tuesday, March 15, 2011

mY new BF...akhirnya...dpt jugk..

Photobucket


hah...ni la dy...remy ishak.......hahhaaa...dunt jealousy yerrr.........hihi..........




suka-suki: fikiran celaru..hurrmmmmm

Blogger Templates

Blogger Templates

Thursday, March 10, 2011

Sambungan Surat cinta abg JPJ kpd atul


erm entry kali nk smbg pasl atul yg dpt surat cinta drpd abg JPJ (saman).....lihat gambar diatas..nie la lokasi kenangan....xsangka dlm usia ku yg muda (?????)..berpeluang menjejaki ke tempat nie.....hahaha...memg best r.....

back to stoory mory kiter......kes ni pasl kwn kiter izzatul 2.... kowg ble klik link nie lau nk kepoh nk thu..hehe..gurau jerk jpj and izzatul

sian kwn kiter 2...dy kena saman taw rm210...bukn setakat kena saman rienie dy kena intai..ade owg minat tahap cintan kt dy....cite penuh sayer xthu lg..tggu esok dy citer...pe yg saye thu....owg laki 2 dh kena masok lokap....CINTA MATI GILER DY KT ATUL....i jeleossssssssssssssssssssssssssssssssssssss......kihkih...xmau2x....minta2x dijauhkan.....

kt bwh nie adalh gmbr2x time kt JPJ padang jawa....kenangan tok saye & peringatan tok izzaatul....hehehe...




alll those picture semua situasi kt saner....lau tgok muke teman aq nie mcm happy je kn bayar saman kan../.konfius teman tgok kadang2x...hihih..gurau je eh atul...anyway pe yg dh berlaku jadikanlah sebagai teladan dan tauladan..kiter saling ingat meningati taw,....hehehe..

p/s: tok atul, lau nk mintak tolg, i'm always there k...so xyah la nk ngada2x..malu la..ape la....then kurang kn pearls 2..sebb umah sayer dh cukup bnyk pengeluar pearls....hhihih







suka-suki: rienie terasa nk pi chang kala OK..hahaha...nk mkn benda panas2x r..pas2 nk diet???? ohhh tidakkk..yg diet lum smpy seru g.....(*o*)...semua suh sayer kurs tp , tp bile time ajak jogging tdor n x bgun....=)







Blogger Templates
Blogger Templates