CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 29, 2011

Hargai segalanya ^^

Actually (ceh speaking lak ..hihi ^^), sebenrnya sy nk share something..this video my mandarin  lecturer kasik(johor dialek) tgok...siyes, tipu r kate tgok xngis...lau xngis tue bukan dina k ( *blushing),sy punya lecturer mandarin ni name dy miss Asia....diulang sekali lg, Miss Asia k..xad kena mengena dgn semua benua asia...lg2x asia tenggara k....ok2x..back 2 topik.....nie kowg tgok r dulu..kang sy cite lg lebih lnjut k... :)

xxxxxx

"you are beautiful"- he refer to me ^^
xxxxxx

k..mesti kowg pelik knp Miss ASIA 2 tnjk kiteowg video nie..ni semua sebb Kano n Inn tdor..hahaha..r...aq steady je.. si nik n iylia steady gak..steady mengangguk..hihi....k alang2x dh tnjuk pasl video nie..nk share cikit pasl Liu Wei...dy nie asal sama tempat dgn Miss Asia nie...dri Beijing....siyes pas tgok video nie kiteowg memg segor giler r....siyes memg tabik spring kt dy taw...even dy kehilangan tgn masa umor dy 10 tahun, dy xputus semgt...dy nie start men piano umor 19 thun..now umor dy dh 23 thun .....dy nie merupakan winner untuk China's Got Talent 2010.....xsgka dy bleh men piano dgn kaki dy....sy yg ader tgn ni belum tentu reti taw.....lau 1 jari reti r...2 pown beljr dgn anak sedara..hoho....tp tang  Do Re Mi Fa So La Ti Do je r..len xreti..kihkih...

xxxxxx

Liu Wei's quotes:

  • "To me, there are 3 things can not be missed in life - air, water and music."


  • "There are only 2 paths in my life for me - either to die as fast as possible, or to live as brilliant a life as I could."


  • "I don't feel that I am that different from other people. Normally everyone is used to do everything with one's hands so your hands are more flexible. There is no rule saying that you can't do things with your feet."


  • "A man should be responsible to his dreams. My dream is to become a great musician."


  • "I know if I want to do it better than other people, I have to put in more efforts"


  • On the note he wrote on the paper in this clip, it says,"Walk on, at least I have a pair of perfect legs."


  • His mother said in the clip,"Sometimes his legs would cramp, he couldn't put any strength on them. He has worked harder than normal people."


p/s: so kesimpulan nya...hargai segalanya yg kita ad...jgn  cept puts semgt....always look foward k......ditegaskn look foward..bukn lurus bendul...hihi...n think positive :)

















Blogger Templates

Tuesday, October 25, 2011

Surat Dari Hati 2

xxxxxxxx
setiap hari sy busykn diri,
sy xnk ingt lg hal2x dlu,
xsggup nk lukakan hati nie lg....
tp 2 semua hanya kata2x dri mulut ,
kata hati pula mcm mane????????
haishhhhhh...... 
sesungguhnya kenyataan memg menyakitkn ( fadlina, 1.10ptg, hari depavali 2011)
awk,
sy dlm proses nk dewasakn dr awk,
awk izinkn sy simpn memori dgn awk yerk,
sy xmintk lebh,
sebb ni je yg mmpu awk beri kn,
yg laen rasenya x,
sebb awk dh makin jauh dr diri awk yg asal kn,
satu je sy nk bg thu kt awk,
sy akn selalu ingt awk smpy bila2,
xperlu la jd owg len tok jdkn dri awk special,
sesgghnya awk memg dh special dlm hati sy.
friends ok :)


xoxo
~from miss A to mr A~





p/s: xsbr nk blik lokheng nk jumpe abg2x kt umah..hehehe...nk raya yeah!!!!!!!!!hope dpt jwb test mandarin n DE esok...wish u luck my BEN10 friends...luv u.muahhhhh...<3...be4 that...surat kt ats ni rekaan sy sje...xad kena mengena dgn sesaper..hihi







Blogger Templates
Blogger Templates

Monday, October 24, 2011

Suara Hati kepada Yang Maha Esa


Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga

Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Al Baqarah : 216 )


Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)


If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way

“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.”
(HR. Al-Hakim)





p/s: almost done my hw :)



Blogger Templates

sayang, suka n cinta





                                  Perbezaan antara SUKA, SAYANG dan CINTA Saat kamu MENYUKAI seseorang,kamu ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri. Saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri. Saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan apa pon untuk kebahagiannya walau kamu harus mengorbankn jiwamu. saat kamu menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya "bolehkah aku menciummu?" saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya "bolehkah aku memelukmu?" saat kau mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggengam erat tangannya.. SUKA adalah saat dia menangis kamu akan berkata "sudahlah jangan menangis" SAYANG adalah saat dia menangis dan kamu akan menangis bersamanya. CINTA adalah saat dia menangis dan kamu akan membiarkan dia menangis di bahumu dan dengar isi hatinya dan cuba selesaikan.
                         SUKA adalah saat kamu melihatnya dan berkata " awk sgt cantik/ensem" SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya dari hatimu dan bukan dgn matamu. CINTA adalah saat kamu melihatnya dan berkata " awk adalah anugerah terindah yg tuhan berikan" pada saat org yg kamu SUKA menyakitimu, kamu akan marah dan xmahu bercakap dgnnya. pada saat org yang kamu SAYANG menyakitimu, kamu akan mennagis untuknya. pada saat org yang kamu CINTA menyakitimu, kamu akan berkata "xpa..dia xthu apa yg dia lakukan" pada saat kamu SUKA padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukai kamu. pada saat kamu SAYANG padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA memilih. pada saat kamu CINTA padanya, kamu akan MENANTI dia dgn setia dan tulus. SUKA adalah kamu akan menemaninya bila menguntungkan. SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan. CINTA adalah kamu akan menemaninya tidak perduli walau apa pon keadaanmu. SUKA adalah hal yang menuntut. SAYANG adalah hal memberi dan menerima. CINTA adalah yang memberi dengan rela. ps: suka,sayang n cinta adalah tiga yg berbeza.......kita selalu suka org...kita kadang2 sayang org tp kita sukar cinta org.........mencari cinta dengan sayang tp mencari cinta xperlu suka n sayang....hiduplah dgn suka..sayang n cinta...:) .. ♥ ..











p/s: bundle of work to do ....fighting !!!!!

















Blogger Templates

Monday, October 10, 2011

Surat dari Hati

mcm mne ek nk ckp, tp sy nk ckp jugk...awk dgr eh:

ehem2x (test2x 1.2. 3) .....


awk sbnrnya sy nk ckp,

erm...

sy syg kt awk,

syg n cinta,

tp sy xble dgn awk,

sebb kite berbeza dri bnyk sudut,

pasaan nie mncul sejk form 4 g,

sy xtaw la pe yg awk rase lak,

awk nie lau dlm bidg kimia mcm catalyst bg sy,

lau dri segi biologi awk ni mcm darah dlm bdn yg slalu hangatkn diri sy dgn kata2x smgt awk,

lau dlm fizk lak, erm awk mcm restoring force yg akn tarik sy blik ke kedudukn asl (equilibrium)

awk thu x,

bile awk anggp sy angel awk,

sy rase bhgia x t'hingga taw,

sebb ad jugk mase awk ingt kt dri syer :)

tp sy rase awk xthu kot sy rase aper..

sy jeles bile ad owg ske awk,

tp sy xmmpu nk hlg..sebb itu hak awk.. (sy hnyer mampu add girl itu kt fb jer),

tp sy bukn stalker taw wak..

sy nk make sure dy bek n sesuai tok awk..itu jerk...

sy tak taw pe awk rase kt syer :( ,

yg sy thu...smpy skunk sy xble luper awk...

sy kdg2x germ kt awk taw,

sebb awk ni mcm chipsmore...,

tp bile awk cntct sy kn..y rase happy..sebb sy thu awk mesti rindu kt sy kn..

yeaaaah, ad jugk mser awk ingt kt syer..even sedetik..2 sgt bermkna tok sy taw,

awk...lately nie sy pasan mcm awk tgh cri calon kn....hati sy melonjak kegirangan...kt ati sy nie mcm ad satu renjatan elektrik..melonjak2x ckp mcm nie..awk2x..awk nmpk x sy...awk pilh la sy...(mcm pilihanraya la plak) awk pilh sy...tp xterluah oleh kater2x...

tp 2 kt ati sy lah...sy thu awk xpasn..sy hnyer manusia y kerdil...sy sdr...

betul pe yg dipetik dr kata2x... miss iylia , " it hurts to love someone and not be loved in return but what is the most painful is to love someone and never find the courage to let the person know how you feel".

xpe..sy pahm...aslkn awk happy sy pon happy :)

awk sy mungkin dh xmmpu nk tggu awk lgi..n sy xmmpu nk jd kwn awk jugk..sowie ta... sy thu awk dh ble jg dri awk dh skunk nie kn..sebb 2 awk dh xcntct n msj sy..sy thu semua tue...

pape pown..awk kena happy taw....n pleaaaazzzzzzzz...jgn cntct sy...pasl jnji kita 2...awk abaikan jer..sy xnk awk sbe salh....sy xkish..tp sy nk awk thu...pd hari awk wat jnji dgn sy tue..adlh hari plg bermkna dgn sy..jnji yg hnya kiter berdua je yg thu..as ur wish..xnk owg len hu kn..so sy will keep it as seret till the end of life..

sy jaht kn...sy bukn pe...sebb lau awk cntct sy..msti sy akn bls n angkt call awk..

sebbnya, sy rindu awk sesng...

awk...

jge dri k.....

iklas dri miss A to mr A

xxxxxx






wokey2x.. story dh hbs.....hahaha...2 aq mek dri owg punya citer. tp aku tambh sikit yg tang petikn miss iylia nie...hehe...nii semua sebb keinginn nk update blog tersgt tp xdok idea...hihi......sian kn gurl nie........aq penh rse mcm dy gak......... hohoho.. btw...ehem2x...btw tq to miss iylia sebb sudi wat entry pasl sy...hihi..terharu taw... rienie bday sy..sy dh tua..warrrgggg...



suka-suki: bila la nk hbs bcer FSG..aishhhh =,= ,





'

// i could conquer the world with just one hand, as long as you were holding the other //

Blogger Templates

Blogger Templates